Saturday, February 12, 2011

Philea Resort & Spa Malacca


hye~ nie nk bg tahu skit kalu sapa2 yg ingin bercuti ke Melaka dan sedang mencari Resort?atau Hotel2.. nie deme nk pekenankan skit kat korang sume tentang sebuah resort yg terletak di Ayer Keroh , Melaka...  kalu korang dah smpi kat Melaka ni korang cari la lokasi Taman Rama2 ..ha!! resort ni ada berdekatan dgn Taman rama2 tersebut.. nie nk bg tau serba sdikit tentang resort nie..~~   Menginap di resort ni bagaikan menjengah ke alam yang serba indah, cantik dan menenangkan jiwa dan perasaan (btl hehe). Rekabentuk unik hotel ini diilhamkan oleh Symbiosis Design Associates Sdn. Bhd dimana segala unsur-unsur alam semulajadi dan moden digabungkan sekaligus mewujudkan sebuah hotel yang cukup istimewa...reka bentuk resort nie byk menggunakan ciri2 alam semula jadi iaitu banyak menggunakan batang2 pokok.. Antara kemudahan yg disediakan ialah--
Bar tepi kolam, bar/pub, kedai, kedai kopi, kemudahan mesyuarat , kemudahan orang kurang upaya, menjaga anak, pelancongan, pemindahan dari hotel/lapangan terbang, penjaga pintu, perkhidmatan bilik, perkhidmatan bilik 24 jam, perkhidmatan dobi/cucian kering, peti deposit keselamatan, pusat perniagaan, restoran, WiFi 
tapi sebelum tu nk juga saya beritahu bahawa kos di resort ni juga agak mahal tau! jadi simpan2 lah duit terlebih dahulu sebelum book resort nie =).. untuk sebarang informasi lain boleh la rujuk di laman web ini...http://www.phileahotel.com/resort_melaka_malaysia/index.html


nie antara reka bentuk resort tu..

cantik oo..

setiap tetamu akan diberikan segelas air minuman.. tpi kalu yg lain tu mhl laa..

byk ikan dia..keliling bangunan tu..



nie masa tahun baru cina.. sambil guna colour accent effect

i n my lovely mom =)
 

3 comments:

akumauteruskuat said...

dah macam promote cuti2 malaysia pulak..hehe..btw bagus2

hazim said...

haha mmg promote pun =P... tq~

Hanz Faeyhlieyzza said...

Wahhhh....berapa kos penginapan 2 hari 3 malam?

Post a Comment

Hye KenGkAwAn~ FoLLOw Sy K~